කාගෙද මේ ඡන්ද අයිතිය?කාටද ඕනි?…

ආයෙමත් ඡන්දයක්..ආයෙමත් දන්සැල්..ආයෙමත් පෝස්ටර් තරඟ..ආයෙමත් බොරු පොරොන්දු..ආයෙමත් වාචාල කතා..ආයෙමත් මෝඩ අමන වැඩ..ආයෙමත් ගෙවල්ගානේ ඇවිත් කරදර කර කර මනාප හිඟාකෑමක්..
ඇත්තටම අපේඅ රටේ දැන් ඡන්දයක් ගැන දැනුම් දුන්න ගමන් අපෙ ඔළුවට එන්නෙ ඔහොම අදහස් ටිකක්නේ.ඒ ඇර මේකේ ඇති වැදගත්කමක් අපිට නෑ ඇත්තටම හිතලා බලනකොට.අන්න එතකොට තමයි මට හිතෙන්නේ අනේ අපේ මේ ඡන්ද දායකකම මොන තරම් කරදරයක්ද කියලා.බහුතරයකටම දැනෙන්නේ මෙහෙමයි කියලයි මට හිතෙන්නේ.මේ රටේ දේශපාලනය දැන් කතාකරන්න නොහිතෙන තරමට අප්‍රසන්න, ජරාජීර්ණ තත්වයකට පත්වෙලා තියෙන එකේ මේ ඡන්දදායකකමෙන් අපි කරන්නෙත් ඒ ජරාජීර්ණ පද්ධතිය පවත්වාගැනීමට රුකුල් දීමක් කියලයි මට හිතෙන්නේ.වැරැද්දකට නිහඩවම උදව් දීමක් වගෙයි.(අනිත් එක අපි මොකක් හරි පක්ෂෙක පුද්ගලයෙකුට මනාපය පළ කලාට ඒ පුද්ගලයා ඒ පක්ෂය තුලම ඉදියි කියන එකත් කාටද විශ්වාස? )
ඒහින්දා මට නම් හිතෙන්නේ අපේ ඡන්ද අයිතිය ආපහු අරන් තමන්ට ඡන්ද අයිතියක් තිබිය යුතුයි කියලා හිතෙන අයට විතරක් ලියාපදිංචි වෙන්න කිව්වනම් හරි කියලයි.දැන් අපි ඔක්කොම ලියාපදිංචි වෙන්නෙ අපේ පදිංචිය තහවුරු කරගන්නත් ඡන්ද ලේඛනයේ නම තිබිය යුතු නිසානේ.අන්න ඒ තත්වය වෙනස් කරොත් අපිටත් ලේසියි,ඡන්ද අපේක්ෂකයන්ටත් ලෙසියි.මොකද එතකොට තමන්ගේ දිස්ත්‍රික්කයේ ලියාපදිංචි වෙච්ච අයට විතරනේ ප්‍රචාරණය අවශ්‍ය වෙන්නෙත්.කොඉ තරම් නම් මුදලක් ඉතුරු වෙයිද?ඊළඟ පියවර විදිහට පුළුවන් ඒ ලියාපදිංචි වෙච්ච දායකයන්ගෙ ගණනට අනුපාතවෙන්න මන්ත්‍රී,ඇමතිකම් ගණන හදාගන්න හැම මට්ටමකම.ඒ පත්වෙච්ච අය නඩත්තු කරන්න පුළුවන් ලියාපදිංචි ඡන්ද දායකයන්ගෙන් ලබාගන්න බදු මුදල් වලින්.(මොන පක්ශෙන් පත්වුනත් ).එහෙම බදු එකතුකරන්න අමාරුනම් ලියාපදිංචි වෙන්න අවුරුද්දකට (ඒ පත්කරනවුන් නඩත්තුවට ප්‍රමාණවත්) මුදලක් අයකරන්න.එතකොට අනෙකුත් සාමාන්‍ය මිනිස්සුන්ගේ බදු මුදලින් පුළුවන් අනෙකුත් සේවා සපයන ආයතන නඩත්තු කරන්න.කොටින්ම කියනවනම් මම අදහස්කරන්නේ ලියාපදිංචි ඡන්දදායකයින් ආණ්ඩු නඩත්තු කරනවා,අනෙකුත් සාමාන්‍ය මිනිස්සු රජ‍ය නඩත්තු කරනවා.හැබැයි ඒ වගේම තමයි ආණ්ඩුවට පත්වෙන අය ඒ අය කැමති දේවල් කර කර,කියෝ කියෝ හිටියට රාජ්‍යකටයුතුවලට ඇඟිලි ගහන්නත් බැරිවෙන්න කටයුතු යොදන්න ඕනි.
අන්න එහෙම කළොත් මට හිතෙන්නේ අපිට මේ දේශපාලකයින් කියන අමුතු සත්ත්ව කොට්ඨාශයෙන් බේරිලා අපේ වැඩක් කරගෙන  අපේ පාඩුවේ හොඳින් ජීවත්වෙන්න පුළුවන් වෙයි.

දැනේ තවදුරටත්
ගෙන යා නොහැකි බව
අපේ මේ සබැදියාව
දිගුකල් පුරා පැවතුන

නොහැක දැන්නම් නුබහට
සනසන්නට පෙරලෙස
බොළද පොරොන්දු වලින්
කඩකරනා නිසාවෙන්ම නිති

දනිමි මම හොදටම
අවැසි තැනට යන්නට
පමණක් ළංකරගත් බව
රවටා මුලු සිතම

බිදී ඇත විශ්වාසය
කිසිදින නොනැංවෙන්නම
අමතක වෙන නිසාවෙන්ම
අවිහිංසක සිතක දුක

ඉතින් අපි සමුගනිමු
නොවිදවා තවදුරටත්
පවසමින් එක්දෙයක්
අවසන් වතාවටත්

කරුණාකර ආපසු ගන්න
නුබලාම ලබා දුන්
කිසිම වැඩකට නැති
“සර්වජන ඡන්ද බලය”

සැළකිය යුතුයි: ආ මට දැනුයි හරියට ඇහැරුනේ.මම කලින් ලියපුවා ලියලා තියෙන්නේ හීනෙන්ද කොහ්හෙද?නැත්තම් හොඳ සිහියෙන් ලියන්න පුළුවන් එවායැ මේ ලියලා තියෙන්නෙ.මොකද මොනවා කිව්වත් මාත් දන්නවා අපි කවුරුවත් මේ පද්ධතියෙන් ගැලවෙන්න කැමති නෑ කියලා.
මගේ අවසිහි රචනාවට පාඨකයෝ කමා කරත්වා!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )